Welkom

Welkom op de site van Malpertuus.
Mag ik mij even voorstellen?
Mijn naam is De Vos Roger ,ik ben geboren en getogen aan de voet de Vlaamse Ardennen.
Van kleins af aan ben ik met de natuur en de dieren bezig geweest.
Mijn loopbaan situeerd zich in het technisch onderwijs waar ik als leraar houtbewerking me ten dienste stelde om de jongeren het vak aan te leren.
Tijdens de vrije uren en de vakanties trokken een paar collega's en ik op met de jongeren om aan natuurbeheer te doen en hun het respeckt voor de natuur bij te brengen.Ieder jaar werden natuurreizen georganiseerd zowel in binnen-als buitenland.
Een van mijn hobby's in die tijd was fruitwijn maken.Op de vergaderingen van de wijnmakergilde werdt regelmatig zelfgemaakte wijn geproefd en beoordeelt.Zo leerde ik ook de mede proeven ,echt een wijn die mijn smaakpopillen zodanig aantastte dat ik besloot om bijen te gaan houden om alzo hun honing te gebruiken om zelf mede te maken.
De start van mijn imkersloopbaan was gegeven.
We spreken hier van het jaar 1982.